Jak třídíš, Evropo?

Sdílet tento článek >

Podle průzkumu Čechům třídění plechovek příliš nejde.

Iniciativa Každá plechovka se počítá se to snaží změnit – nejen u nás, ale celosvětově.

Výroba hliníkových plechovek je ze všech obalů sice energeticky nejnáročnější, zato jejich opětovným použitím se může ušetřit až 95 % energie a 90 % vody. Hliník se dá recyklovat v podstatě donekonečna, což z něj dělá opravdu výhodný ekologický materiál. 

Průzkum, který letos uskutečnila agentura LUCID ve spolupráci s iniciativou Každá plechovka se počítá ve 14evropských zemích, se zaměřil na recyklační zvyklosti spotřebitelů. A jak jsme dopadli?

Jak jsou na tom Češi

Podle průzkumu je česká konzumace plechovek v nejvyšších příčkách, prázdné plechovky bohužel Češi ale téměř netřídí: 

  • 20 % Čechů každý den doma vypije nápoj v plechovce, 29 % alespoň jednou týdně
  • 41 % Čechů v práci vypije nápoj v plechovce alespoň jednou týdně
  • 42 % Čechů vypije nápoj v plechovce jednou týdně při venkovních akcích
Artboard 1 copy 9100 1 » Pivovar Zichovec

Recyklační zvyklosti v Evropě

Ochrana životního prostředí a recyklace jsou priority pro drtivou většinu respondentů. Zároveň si stáli za tím, že pro řešení současných ekologických problémů se nedělá dost. Až

87 % dotázaných napříč Evropou uvedlo, že podniky by měly používat pouze obaly, které jsou neomezeně recyklovatelné. 

Tyto objevy v sobě nesou mnoho aspektů – od individuální odpovědnosti (udržování veřejných venkovních prostor v čistotě, každodenní drobné úkony atp.) až po obchodní rozhodnutí výrobců. A právě protože si lidé uvědomují důležitost třídění a recyklace, čím dál tím víc volají po kvalitnější recyklační infrastruktuře. 

Artboard 1 copy 138 1 » Pivovar Zichovec

Autor článku: Každá plechovka se počítá

Mohlo by vás zajímat

AŤ TI NEUTEČE ŽÁDNÁ ZAJÍMAVOST

Naplň krabici a my ji dopravíme zdarma

Tady ještě zbývá prázdné místo

0 / 12
Naplň krabici a my ji dopravíme zdarma
0 / 12
Tady ještě zbývá prázdné místo

AŤ TI NEUTEČE ŽÁDNÁ ZAJÍMAVOST