Iniciativa Každá plechovka se počítá se to snaží změnit – nejen u nás, ale celosvětově.
Výroba hliníkových plechovek je ze všech obalů sice energeticky nejnáročnější, zato jejich opětovným použitím se může ušetřit až 95 % energie a 90 % vody. Hliník se dá recyklovat v podstatě donekonečna, což z něj dělá opravdu výhodný ekologický materiál.
Průzkum, který letos uskutečnila agentura LUCID ve spolupráci s iniciativou Každá plechovka se počítá ve 14evropských zemích, se zaměřil na recyklační zvyklosti spotřebitelů. A jak jsme dopadli?
Jak jsou na tom Češi
Podle průzkumu je česká konzumace plechovek v nejvyšších příčkách, prázdné plechovky bohužel Češi ale téměř netřídí:
- 20 % Čechů každý den doma vypije nápoj v plechovce, 29 % alespoň jednou týdně
- 41 % Čechů v práci vypije nápoj v plechovce alespoň jednou týdně
- 42 % Čechů vypije nápoj v plechovce jednou týdně při venkovních akcích

Recyklační zvyklosti v Evropě
Ochrana životního prostředí a recyklace jsou priority pro drtivou většinu respondentů. Zároveň si stáli za tím, že pro řešení současných ekologických problémů se nedělá dost. Až
87 % dotázaných napříč Evropou uvedlo, že podniky by měly používat pouze obaly, které jsou neomezeně recyklovatelné.
Tyto objevy v sobě nesou mnoho aspektů – od individuální odpovědnosti (udržování veřejných venkovních prostor v čistotě, každodenní drobné úkony atp.) až po obchodní rozhodnutí výrobců. A právě protože si lidé uvědomují důležitost třídění a recyklace, čím dál tím víc volají po kvalitnější recyklační infrastruktuře.

Autor článku: Každá plechovka se počítá